رسانه‌ای شدن بازدید از شیرخوارگاه‌ها آسیب‌زا است

هر چند وقت خبری منتشر می‌شود که فلان مسئول از شیرخوارگاهی یا مرکز نگهداری کودکان بازدید داشته است و عکس‌هایش منتشر می‌شود. خیلی از این افراد هیچ مسئولیتی در این خصوص ندارند و به نظر می‌رسد که صرفا برای انتشار خبری با نام‌شان است که به این دیدار رفته‌اند.
در آخرین دیدار از این جنس، معاون امور زنان و خانواده از شیرخواره آمنه در مراسم افطار دیدار کرده است. شهیندخت مولاوردی به عنوان معاون امور زنان و خانواده به عکس دیگر مسئولان دیدارکننده در این مورد مسئولیت دارد و بیش از دو سال است که پیگیر حذف تبصره ماده ۲۶ قانون فرزندخواندگی است که ازدواج با فرزندخوانده را با اجازه دادگاه مجاز می‌شمارد.
اما این دیدار نیز حاشیه‌ای داشت. عکسی از کودکان در کنار راهرو منتشر شد که در معرض بازدید قرار گرفته بودند. این عکس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و واکنش‌هایی منفی برانگیخت. در توضیح گفته شد که این کودکان برای رفع رفلکس در کریر کناز راهرو قرار گرفته‌اند و برای پرهیز از مزاحمت برای کودکانی که به خواب رفته بودند، از این کودکان بازدید شده است. اما پرسش اساسی این است که بازدید از این کودکان چه ضرورتی داشته است؟ با این بازدید قرار است چه اتفاقی رخ بدهد که بدون آن شدنی نیست؟
البته همین که بازتاب‌ها باعث شده است که توضیحی در این مورد ارایه شود، نشانه مثبتی است و امید می‌رود که در آینده این چنین بازدیدها که به تعبیر حمیدرضا الوند، مدیرکل سابق دفتر کودکان و نوجوانان، از جنس نیکوکاری پفک‌نمکی است، در بین مسئولان نیز از رونق بیفند. کودکانی که با انتشار عمومی عکس آنها از حریم خصوصی آنها محافظت نمی‌شود.

پاسخی بگذارید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید